Kommunane har ei sentral rolle i arbeidet med samfunnssikkerhet. Kommunane skal utvikla trygge og robuste lokalsamfunn og har eit grunnleggjande ansvar for å beskytta befolkninga og bidra til å oppretthalda kritiske samfunnsfunksjonar.
Kommunen sin oppgåve er å:
- Ha ein oversikt over kva farar som kan trua liv og helse, miljø, og kritisk infrastruktur og samfunnsfunksjonar i kommunen, og arbeida for å redusera risikoen gjennom risikoreduserande tiltak
- Ha ein oversikt over kva lokale offentlege, frivillige og private ressursar som er tilgjengelege, og utarbeida koordinerte beredskapsplanar for å handtere ulykker og kriser
Beredskapsplanar
For å kunne handtere desse oppgåvene effektivt har Suldal kommune utarbeida beredskapsplanar. Dette er både overordna plan og detaljplanar. Beredskapsplanane er bygd på informasjon som er avdekka gjennom kommunen sin heilheitlege risiko- og sårbarhetsanalyse.
Kriseleiing
Når større ulykker eller kriser oppstår i Suldal kommune er det kommunedirektøren som er leiar av den kommunale kriseleiinga. Kommunedirektøren vil då vurdera å omprioritera dei kommunale ressursane, og å setja i verk dei tiltaka som er nødvendige for handtere situasjonen. Dette arbeidet blir gjort i samarbeid med naudetatane, der politiet har ansvaret for å koordinera arbeidet med å ivareta liv og helse, og kommunen tilsvarande for miljø, kritisk infrastruktur og samfunnsfunksjonar.
Ved behov for evakuering kan politiet pålegga kommunen å oppretta eit evakuerings- og pårørandesenter (EPS).
- Kriseleiinga består av:
- Kommunedirektør (leiar/operativ leder)
- Ordførar (ansvarleg for mediehandtering)
- Leiar av Organisasjon og innbyggarkontakt
- Kommunalsjef 1
- Kommunalsjef 2
- Kommunalsjef 3
- Kommunalsjef 4
- Beredskapskontakt
Psykososialt kriseteam
Ved mindre omfattande hendingar kan kommunen sitt kriseteam aktiverast.
Vakttelefonar
Brann: 40 40 63 20
Vatn og avløp: 47 45 89 28
Suldal Elverk (straum): 41 55 38 99
Sist endra 11.01.2023 13.34